Realita má tu nepříjemnou vlastnost, že jednou za čas prostě přijde a nakopne do zubů naivitu, ke které se nás snaží ukolébat každodenní propaganda sluníčka, jednorožců, kremrolí a míru pro všechny.

A realitou je, že je to pár dní, co na dveře synagogy v Halle zaklepal plešoun s dost pochybnou slabostí pro knírky, patky a hákové kříže. Zaklepal na ně brokovnicí. Dveře vydržely. I tak byli výsledkem dva mrtví a dva zranění. Polizei dorazila za 15 minut.

Doplňme si nějaká další data.
Kancléřka Merkelová letos v květnu uvedla, že všechny židovské instituce v Německu jsou pod neustálou policejní ochranou. K útoku došlo na Jom Kippur, největší židovský svátek. Polizei dorazila za 15 minut.
Pachatel přijel vybavený deseti doma vyrobenými granáty, pěti doma vyrobenými trubkovými bombami, dvěma doma vyrobenými hřebíkovými bombami, dvěma doma vyrobenými samopaly, dvěma doma vyrobenými brokovnicemi, jízdní puškou z roku 1857, doma vyrobenou pistolí, nožem a mečem. Polizei dorazila za 15 minut.
Pachatel se pokusil prostřílet skrze bezpečností dveře synagogy, což se mu nepodařilo. Poté se začal chovat naprosto chaoticky, dokonce si zvládl prostřelit pneumatiku u auta. V rámci jeho běsnění k němu přišla náhodná kolemjdoucí a vynadala mu, že v den svátku dělá kolem synagogy takový hluk. Ne, to není vtip. Z nahrávek je víc než zjevné, že pro řadové občany bylo naprosto nepředstavitelné, že by se po ulici kolem synagogy mohl potulovat maniak ve vojenském oblečení se zbraněmi a výbušninami bez toho, že by ho zastavila policie. Žena, jak se zdá, celou situaci brala jako nějaký špatný žert. Pachatel ji zastřelil svým samopalem. Polizei dorazila za 15 minut.
Poté, co pachatel postřelil tři osoby, z nichž dvě zranění podlehly, z místa odjel, v čemž mu Polizei nedokázala zabránit.
Poté, co naboural, ho Polizei zatkla.

Výsledek? Němečtí politici a ministerstvo propagandy – pardon, chtěl jsem říct „média“ – se poplácávají po ramenou, jakou to mají skvělou legislativu o zbraních. Celý útok je podle nich důkazem toho, že doma vyrobené zbraně nepředstavují riziko. Stát se o všechny krásně postaral tím, jaké zákony napsal do svých knížek. To totiž vždycky pomůže. Stačilo napsat, že brát a prodávat drogy je velký špatný, a na feťáka a dealera na Václaváku nenarazíš, co jsou dva metry dlouhý. A stačilo napsat, že se jako nemají zabíjet lidi, a to je hned jiná. Hned to lidi přestanou dělat. …ale to trochu odbočujeme. Zpět.

Skvělá legislativa se totiž pozná podle toho, že
– neozbrojení Židé čekají zavření v pasti a doufají, že jejich dveře se ukáží jako nejlepší investice jejich životů. Však jsou pod neustálou ochranou Mamá Merkel…
– pachatel si chodí po ulici, střílí a odpaluje výbušniny bez sebemenšího vyrušení.
– lidé kolem něj jsou si tak jistí, že je policie ochrání, že se chovají naprosto absurdně. A to jediné, co mohou, je natáčet si celou situaci na mobil.
– pachateli stačilo na výrobu celého arsenálu prostě zajít do OBI. Ano, to je to, co jsem mínil slovy „doma vyrobený“.
Polizei dorazila za 15 minut.

…jak jinak by situace vypadala, kdyby dveře synagogy povolily?
…a jak jinak by vypadala, kdyby kolemjdoucí neměli v rukou mobilní telefony, ale zbraně?

…a protože se pořád nemáme k tomu, abychom se odvrátili od naší neposlušnosti vůči Bohu, dá se předpokládat, že masakry tohoto druhu budou pokračovat. A že Bůh nebude tak milostivý, jako byl v Halle, a že se střelcům do budoucna nebude zasekávat tolik zbraní jako výše zmiňované kožené hlavě.

Jestli ale střelec z Halle něco velmi dobře ukázal, tak právě to, že zákazy nejsou řešením. Ne, že by to nebylo zjevné například ze situace v Británii, kdy pořád přibývá násilí. A tak se zakázaly zbraně. A násilí přibývalo. Jen se používaly nože. A ilegální zbraně. A tak se zakázaly dlouhé nože. A násilí pořád přibývá. A bude ho přibývat dál. Lidi, které netrápí zákony zakazující vraždit, netrápí ani zákony zakazující ilegální zbraně a nože a pily a sekery a šroubováky a nespočet dalších předmětů, kterými je možné někoho sprovodit ze světa.
…ale to zase odbočujeme.
Střelec z Halle je v mnohém ztělesněným vztyčeným prostředníkem proti spáse skrze zákazy. Co udělají naši velební v EU s ním a s jeho pošahanými kamarádíčky? Zakáží OBI a Hornbach? Hodně štěstí.

…jak už jsem psal. Dokud se budeme bouřit proti Bohu a hledat spásu v nebiblických zákazech a v psaní dalších a dalších věcí do státních knížek, nebudeme více v bezpečí. A proto určitě nebude na škodu uvést si několik základních biblických pravd (a pár mých blouznění) ohledně zbraní a sebeobrany.

1) Písma nás jasně učí, že lidé mají Bohem dané právo bránit své životy a majetek násilím – a to včetně smrtícího násilí (Ex 22:1-2). Ve chvíli, kdy se probudím uprostřed noci a někdo mi šouní po domě, nemám povinnost mu poslat doporučený dopis a zjišťovat, jestli mě přišel zabít, jestli přišel znásilnit mou dceru nebo jestli mě jen mírumilovně přišel okrást. Nemáš tu být, jsi tu, můžeš umřít. Není to zas až tak složitý princip.

2) Ve chvíli, kdy někdo bez náležitého důvodu zaútočí na jiného člověka, propadl životem (Gen 9:6). Poslušnost vůči Božímu zákonu znamená bojovat proti zlu (Př 28:4). Historické křesťanství vždycky uznávalo, že součástí poslušnosti vůči přikázání Nezavraždíš je „bránit … záměrům … a praktikám, které směřují k nespravedlivému odnětí něčího života,“ a „spravedlivě chránit [bližního] před násilím“ (Westminsterský větší katechismus, Ot. 135). Bránit a chránit druhé jde vždycky líp, když máte čím. „Já ti dám, ty pacholku. Natočím si tě na mobil!“

3) Boží zákon jakožto dokonalý standard práva, spravedlnosti a lásky (Ř 7:12; Mt 22:36-40) nezakazuje žádné zbraně; nestanoví ani žádné minimální požadavky, kdy si kdo smí pořídit jakou zbraň. Když si tedy stát osobuje právo to dělat, bouří se proti Bohu… a nemůže čekat nic jiného, než že se mu to dřív nebo později vymstí. Zatím se to vymstívá především držitelům zbraní, kteří musí proskakovat byrokratickými obručemi jak cvičený pudlík v cirkuse – a to s vědomím, že jestli zbraň někdy použijí na sebeobranu (na což mají státní potvrzení a povolení s razítkem), stejně je vzhledem k nespravedlnosti našich zákonů dost možná zavřou do klece. Ale pro mnohé z nás je to pořád riziko, které jsme pro životy a zdraví svých rodin ochotni podstoupit. Což mi připomíná…

4) „Jestliže se někdo nestará o své vlastní a hlavně o členy své rodiny, zapřel víru a je horší než nevěřící“ (1. Tim 5:8). Otázka je, kolik z nás je připraveno na to, abychom se postarali o svou rodinu v případě, že se v jejím okolí objeví vraždící maniak. Samozřejmě, vždycky můžete zkusit říct, že ho máte v plánu zpacifikovat a svázat do kozelce svým gumovým náramkem What Would Jesus Do, ale… přinejmenším nám skeptikům se to spíš zdá jako výmluva.

5) Někdo řekne, že zbraňová legislativa moderního Západu nefunguje. Pravdou je pravý opak. Zákony, které komplikují řádným občanům cestu k tomu, aby mohli chránit sebe a své blízké zbraní, a zákony, které jim zbraně přímo berou, plní svůj skutečný účel. A tím je odzbrojení řadových občanů. Co mají společného Idi Amin, Stalin, Hitler, Pol Pot, Mao a Castro? Odzbrojení populace, protože „stát vás ochrání“, a následný masakr obyvatelstva z rukou státu.

6) Ale, samozřejmě, nevěšte hlavu. Máte pravdu. Pokud jde o oficiální, vytrubovaný účel zbraňové legislativy, neboli snižování zločinnosti, tam legislativa skutečně selhává. Lidi, které netrápí zákony zakazující vraždit, netrápí ani zákony regulující použití zbraní. A nebo si vždycky můžou najít náklaďák. Olga Hepnarová, anyone? Nevím o masovém vrahovi, kterého by zastavila cedulka „Zákaz vstupu se zbraní.“ Vím ale o dost lidech, pro které je taková cedulka překážkou, aby dokázali bránit sebe a druhé. Proč asi k většině masakrů dochází v místech, jako jsou školy, nákupní centra, kina nebo kluby, kam je vstup se zbraní přísně zakázán?

7) Ve chvílích, kdy jde o vteřiny, Polizei dorazí za 15 minut. Jak dlouho trvá, než někdo zavolá na policii, než jí předá informace a než policie na místo dorazí? Řekněme, protože nechceme Policii ČR podceňovat, že 5 minut. Otázkou v takové situaci je: Kolik ran dokážete během pěti minut vystřelit? Odpověď zní, že přibližně tolik, kolik u sebe budete mít nábojů.

8) V zemích, kde se usadila zbraňová legislativa moderního Západu je smutnou realitou, že jestli se vlastník domu bude uprostřed noci bránit proti lupiči střelnou zbraní, potenciální trest pro něj bude mnohem přísnější než potenciální trest lupiče. Lidé, kteří vládnou tímhle způsobem, by neměli vládnout nad ničím – a už vůbec by neměli mluvit do otázky zbraní.

9) Až budete v nějakém teoreticky naprosto bezpečném a bezzbraňovém prostoru, jako například v nákupním centru, a naběhne tam zakuklený gentleman, začne střílet do lidí a vy se schováte za nejbližší převržený stůl, co si řeknete? „Ach, kéž by naše legislatura byla bývala prosadila přísnější zákony regulující použití zbraní. Bývaly by se mohly, nebo naprosto nemusely, týkat zbraně, která je momentálně používána!“ Nebo to bude spíš: „Kéž bych tu měl svoji pistoli!“ A nebo „Kéž by tu spousta dalších lidí měla pistole“?

10) Ale zpět k Písmu. Samozřejmě, celá tahle diskuze je otázkou zásadního a hlubokého teologického problému. Tendencí hříšníků je vždycky vinit okolí. Samozřejmě, jestli je to okolí neživé a nemůže se hájit, o to líp. Feťák viní kokain. Ožrala chlast. Zloděj tu věc, která ho pokoušela. Nebo nevydefinovanou společnost, kvůli které „musí krást“. Vinit zbraně je sice populární, ale skutečný problém je někde úplně jinde. Skutečnou příčinou násilí je hříšné srdce člověka. Pán Ježíš říká, že právě odtamtud vycházejí vraždy a další ohavný hřích (Mk 7:21-22).

Hříšné srdce člověka není možné řešit bez evangelia. Když chtěl Kain zabít svého bratra, restriktivní zbraňová legislativa mu v tom nezabránila. To jediné, co může zahradit a vyčistit přetékající kanál, kterým je lidské srdce, je odvrácení od hříchu a poslušná víra v Krista, v ukřižovaného a vzkříšeného Syna Božího, který sedí po Boží pravici.

A teď, když už jsme uznali, že vraždy vycházejí z hříšného srdce člověka, ne z dostupnosti zbraní, můžeme a měli bychom vzít v potaz další faktory, které ovlivňují množství násilného zločinu.

Tyto faktory jsou rozhodně něčím, o čem je třeba hovořit a co je třeba inteligentně řešit – ale inteligentní debata o řadě z nich je vyloučená už předem. Nedostane prostor. Tečka. Není totiž v souladu s agendou našich velebných…

Jen namátkou…

– Rozšířené vlastnictví zbraní mezi řadovými občany snižuje množství násilných zločinů.
– Zákony dovolující skryté nošení zbraní snižují množství násilných zločinů.
– Drtivou většinu střelců, jako byl exponát z Halle, tvoří mladí muži, kteří vyrůstali bez otce.
– Drtivá většina násilníků a vrahů si buduje svou agresivitu skrze sledování pornografie a stupňování její brutality.

Že by tradiční biblická rodina, která žije v bázni před Bohem a Jeho zákonem a pod silným, zdravým, disciplinovaným patriarchálním vedením, nevedla k „toxické maskulinitě“, ale naopak jí předcházela?
Že by muži a ženy se zbraní, kteří jsou okamžitě schopni postavit se proti bezpráví, které se děje jim nebo jejich bližním, byli efektivnější v prosazování skutečného práva než muži a ženy se zbraní a odznakem, kteří tu nebudou dřív než za několik minut?
Že bychom prostě měli od policie a dalších státních činitelů nereálná očekávání jako od jakýchsi superhrdinů a polobohů, zatímco oni jsou prostě jen lidé?
Že by k bezpečí nás všech nebyly potřeba další a další zákony, ale kázeň a zodpovědnost a koukat míň na porno a věnovat víc času tomu, že budeme své děti učit katechismus?

…ale, samozřejmě, třeba jsem tu jen napsal hromadu hysterických pravičáckých žvástů. Nenechte se znepokojovat. Jste v bezpečí. Polizei dorazí za 15 minut.

Podpořte nás